Na PSVR2 se čekalo dlouho a vyplatilo se to. PlayStation VR2 drtí Oculus Quest 2, pardon, Meta, díky vysokému výkonu Playstation 5. Zůstáváte sice připojení 4,5 metru dlouhým kabelem ke konzoli, ale nejste omezení mobilním procesorem, který je už dnes natolik zastaralý, že hráči, toužící po svobodě pohybu, netrpělivě vyhlížejí Meta Quest 3.

Nejen grafický výkon, i zobrazení OLED v (téměř) 4K rozlišení 2000 × 2040 a rozhledem 110° dělá ze Sony PlayStation VR2 technologii, která na současném trhu výborně obstojí. Od konkurence se trochu liší použitím přiložených in-ear sluchátek, která lze nahradit jinými díky standardnímu jacku.

Úplně nové jsou ovladače, kdo se nebude chtít trápit po třech a půl hodinách připojováním USB-C kabelu, může dokoupit magnetickou dobíječku (a čekat další hodinu a půl na dobití). Tady jsou výměnné AA akumulátory v Questu lepším řešením, například v situaci, kdy headset využívá po delší dobu více hráčů.

PlayStation VR2 se úspěšně inspiroval ve sledování pozice uživatele kamerami a senzory v ovladačích, kamera sleduje i pohled očí. I pro PSVR2 je minimem čtverec 2 na 2 metry, hraní v exteriéru není problém, headset skoro nepropouští světlo ani u hráčů s klasickými brýlemi.

Omezení virtuální reality PlayStation VR2 není v hardware (jen o málo zaostává i díky softwarovým efektům za HTC nebo Meta Pro), ale ve výběru dostupných her. Hry pro původní PlayStation VR se nedají na PSVR2 spustit, dokud nebudou doprogramované, nabídka se částečně protíná s hrami Questu, které nejsou graficky na takové úrovni, jak by na VR2 mohly být.