Vydání Half-Life: Alyx přivedlo k zájmu o virtuální realitu a ke sledování gameplay tolik zájemců, že se mluví o obratu v průmyslu, takovém, který zaujme masy. Přestože hra je závislá na výkonném počítači a nemůže zatím spojit síly se samostatným headsetem Oculus Quest, který už tyto masy oslovuje jako zásadní nový hardware, brzy se dá očekávat synergie, například ve výkonnějším modelu Questu.

Práce na Alyxu trvala dlouho a stála hodně peněz, jak je i patrné na Steamu, 60$ není málo. Hráči se shodují, že investice se vyplatí, 3D prostředí Half Life prospívá a ponoření se do hry je na vysoké úrovni. Oproti předchozí 2D verzi je méně zbraní a akce, pomalejší tempo. Přestože hráč dostane dostatek času, aby se naučil v prostředí pohybovat, a zombie nejsou až takovým problémem, na nepřátelské vojáky by se měl připravit, souboje nejsou nejjednodušší.

Puzzly se vyskytují v rozumné míře, nejsou nepřekonatelné a ať už větší nebo menší, většinou jsou poměrně uspokojivé. Čím Half-Life: Alyx exceluje, jsou vizuální zážitky, kvalita detailu a interakce. To se projevuje i v tmavých scénách, kde se možná budete trochu bát…